Úvod » TĚHOTENSTVÍ » Rebozo - zavinovací šátky » REBOZO - reliéfní pruh - 85% bavlna / 15% len - 2,6m


        

REBOZO - reliéfní pruh - 85% bavlna / 15% len - 2,6m

pro mne TOP materiál

novinka

 

Číslo produktu: 806
naše cena:
990 Kč ( Nejsme plátci DPH )

do košíku:
  ks  

Pruh reliéfní

Materiál: 85% bavlna + 15% len v gramáži 240gr/m. Barva je lehce šedivá. 

 

Tento šátek mi ušila Světluška Hradilová (rodolad). Jde o ženu s velkým "Ž", která se zabývá převážně péčí o ženy v očekávání miminek, ale také předporodní i poporodní péčí. A jak už je jejím zvykem, většina šátků má i ozdobné lemování, tak i tento má kraje zapracované ozdobným stehem - viz foto níže. 

rebozo

Rozměr šátku: šířka 44cm, délka 2,6m - vhodný pro drobné ženy nebo pro ženy, které nejsou těhotné, ale chtějí se podvazovat po porodu nebo při menstruaci nebo při bolesti zad....

Velmi příjemný na dotek a moc dobře se zavazuje, nijak neprojíždí, není totiž nijak lesklý. 

Velikosti proužků - 4cm a pak 2cm mezera. 

Šátek se dá prát buď na 30°C nebo ve studené vodě. Pokud ho operete v teplé vodě, může se trochu srazit, ale ne nijak razantně. 

 

rebozo

 

Jak na to? veškerý popis je níže, na fotkách dole jsem vyfocená s mým šátkem, kterým se podvazuji. 

 

 

 

Asi si říkáte, co že to je to Rebozo? Věřte tomu nebo ne, ale jde o šátek :)

Pod názvem rebozo se ukrývá tradiční mexický šátek využívaný v Jižní Americe i Mexiku.

Ukrajina tento šátek nazývá svivalník, v české republice říkáme podvazovací šátek.

 

Jde tedy o starobylou techniku omotávání bříška. Již naše babičky se podvazovaly už v porodnicích. Nejde tedy o žádnou novinku ze světa, i my máme své krásné tradice, na které se jen vlivem dnešní doby trochu pozapomnělo a já bych vám ráda tuto tradici opět chtěla připomenout a tak trošku oprášit (tak jako napařování bylinkami, i to se dělalo za dob našich babiček a prababiček). Holt, někdo to znovuobjevování musí udělat :)

 

Jeho použití má širokou paletu:

  • při podvazování těhotenského bříška, kdy dochází k úlevě od těžkého pupíku,
  • na provádění cviků během těhotenství,
  • jako pomocník během porodu,
  • prevence před bolestmi zad,
  • při bolestech vazů pod bříškem,
  • při bolestech beder nebo třísel během těhotenství,
  • při bolestivé menstruaci,
  • při delším stání nebo chození,
  • při zvedání těžkých věcí,
  • po porodu v šestinedělí – tohle byla jeho hlavní funkce,
  • při poporodním rituálu zavinování kostí a kyčlí,
  • tím ale jeho využití nekončí,
  • na rebozo nemusíte být těhotná, abyste ho mohla plně a pohodlně využívat J
  • běžné nošení jako přehoz přes ramena
  • šátek kolem krku,
  • nošení dětí nebo přikrývání miminek – bude nám stále připomínat to úžasné a jedinečné období v našem životě a to těhotenství,
  • anebo ho můžete věnovat své těhotné kamarádce a tím poslat dobro a osvětu dál…

 

 

V současnosti je využívají i duly a porodní asistentky právě při pomoci těhotným ženám a to pro usnadnění natočení miminka do správné polohy před porodem, ale také při porodu.

 

Já sama se podvazuji od 6 měsíce těhotenství.

Pupíček se začíná podvazovat v době, když už je trošku větší a má to význam. Dochází k uvolnění a zpevnění 2 hlavních děložních vazů.

A co se tedy stane, když se podvážu? Tím, že si zpevníme svaly břicha, dojde k efektu, kdy má najednou miminko mnohem více prostoru v bříšku a může se hezky uvolnit. Dochází také k tomu, že je miminko v teplíčku a je chráněno látkou. A také naše bedra jsou v teple a tím neprochladneme, ani když se nám vyhrnuje košilka :) 

 

Jak se správně podvázat?

 

  • Většina šátků má 70cm šířku a 3 – 3,5m délku

rebozo-svivalnik-zavinovaci-satek-podvazovaci

 

  • takže přehnu šátek na polovinu – to je na 35cm a dám si prostředek délky na pupík, hezky ho rozprostřu, aby nebyly žádné záhyby, spodní okraj končí v podbřišku,

rebozo-svivalnik-zavinovaci-satek-podvazovaci       rebozo-svivalnik-zavinovaci-satek-podvazovaci

 

  • omotám dozadu na bedra

rebozo-svivalnik-zavinovaci-satek-podvazovaci   rebozo-svivalnik-zavinovaci-satek

 

  • a opět omotám dopředu,

rebozo-svivalnik-podvazovaci-satek

 

 

  • kde pod pupíkem udělám suk

 rebozo-svivalnik-podvazovaci-satek

 

  • No a je to :)

rebozo-svivalnik-zavinovaci-satek

 

  • Není to korzet, ale stažené to být musí.
  • Tak jak je Vám to pohodlné, dejte na svůj pocit.
  • A nosím tak dlouhou, jak chci.
  • Já osobně se podvazuju, když vařím a stojím, nebo když chodím.
  • Když sedím, tak si ho uvážu, ale nijak extra nestahuju, a nezavazuju pod pupíčkem, abych netlačila dceři na hlavu :)

 

Další varianta využití je při cvičení s těhotenským bříškem:  

Cviky je dobré provádět buď preventivně 1x týden anebo pokud máte partnera který je ochotný, klidně každý den.

A jaké cviky? Máme různé možnosti:

  • Ve stoje – opřete se o stěnu, uvolníte se, dáte si šátek na bedra, partner/kamarádka chytne šátek za konce, stojí před Vámi a začne s Vámi zlehka kolébat ze strany na stranu, tak aby Vám to bylo příjemné. Anebo nejste opřená o stěnu a jen stojíte volně v prostoru (já mám raději variantu u stěny, můžete se více uvolnit).
  • V kleče na 4 jako kočka – dáte si šátek na pupík, opět pomocník chytne šátek za konce, přitáhne ho směrem nahoru, Vy musíte říct, kam až může a začne Vás pohupovat ze strany na stranu, poté zastaví – NEPOVOLUJE, a změní houpání na krouživý pohyb rukou. Když budete chtít skončit, nesmí Vás jen tak pustit, musíte mít nějaký signál – můj partner řekne – NÁDECH a já už vím, že nemůže (je to fyzicky náročnější – pro něj J, pro mne je to dokonale uvolňující) já se nadechnu, chytím se za pupík a s VÝDECHEM pomalu začne šátek povolovat – NIKDY NEPOVOLÍ BEZ VAŠEHO VĚDOMÍ – BUDE VÁS TO BOLET. Sama jsem tomu nevěřila, takže když jsme houpali poprvé tak mne jen tak povolil, zdálo se nám, že to nic nedělá, opak byl ale pravdou, jak rychle povolil tak na to svaly nestačily rychle zareagovat a zabolelo to. Nestane se Vám nic špatného, ale ucítíte to J
  • Opřená o podložku nebo balon – opět klečíte na kolenou, stejný postup jako cvik č. 2, jen s tím rozdílem, že jste opřená o gauč nebo máte pod hrudníkem spoustu polštářů a duchen J a jste uvolněná ještě více než u cviku č. 2 – tahle varianta je má nejoblíbenější.

 

 

Další způsob využití je po porodu, kdy opět stahujeme poporodní bříško, a to z důvodu takového, abychom umožnily rychlejšímu zmenšení dělohy do své původní podoby, a také pomohly navrátit orgány na své původní místa. Ano mé milované ženy, v těhotenství se nám posunují orgány na trochu jiné místa, aby uvolnily místo miminku.

 

Uvazuje se od boků až po začátek žeber. Ideálně co nedříve po porodu, záleží na Vašem pocitu. Podvazujeme celé šestinedělí. Tento šátek také pomáhá stahování při rozestupu břišních svalů po porodu a podporuje pánevní dno. Zde je důležitá pravidelnost a důslednost, v šestinedělí podvazujeme ideálně 10 – 12 hodin denně, ano každá hodina se počítá. Nebojte se, ve společnosti budete zajímavé J a navíc, budete důležité, protože i Vy budete dělat osvětuBuďte na své tělo hrdá, vždyť Vám umožnilo donosit Vaše dokonalé miminko.

 

Možná si říkáte, super, mám doma bederní pás, tak ho využiju po porodu. Za mne se jim raději vyhněte. Jde o to, že bederní pás vyřadí z provozu Vaše břišní svaly tak moc, že nedojde k přirozenému stahování. Zatímco podvazovací šátek vytvoří břichu „podporu“ a navíc mu dopřejete teplo. Není to korzet, takže to nepřehánějte s utažením. Látka my měla bříško udržet.

 

PODVAZUJEME tedy šátkem, který má většinou 3m až 3,5m na délku a 70cm na šířku, nemusí to být však pravidlo. Nabídku jsem rozšířila i o ušší šátky, aby byly pohodlné a ne tak teplé přes léto. 

 

Tento šátek jak jsem psala výše, přehnete na půlky nebo tak, jak Vaše tělo potřebuje a uložíte hezky na pupík, poté obtočíte dozadu na bedra a zavazujete dole pod pupík. Většinou trochu doprava, abyste neutlačovaly hlavičku miminka (tohle platí od 28 týdne kdy se plod otočil a je v levé pozici lehu).

 

V nabídce mám šátky z materiálu – LEN NEBO LEN/BAVLNA.

 

 

Teď už mi zbývá jen popřát klidné těhotenství plné tance a smíchu a také krásné podvazovací chvilky J

 

S láskou a otevřeným srdcem všem možnostem autorka článku Hanka Antošová (terapeutka čínské medicíny, masérka, bylinkářka a majitelka webu bylinkyodhanky.cz a masazedubnany.cz ).

NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

Nebyl zatím přidán žádný názor. Přidejte svůj názor nebo dotaz jako první.