Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Blog
Švédské kapky podle Marie Treben
Nemůžu Vám říct, že kapky léčí, to by bylo podle pravidel evropské unie, můžu Vám ale napsat obecný článek co jsem se dozvěděla v knize Marie Treben..... číst celé
Ležíme sedíme cvičíme jogu v těhotenství
Poslední série fotek, které jsem nafotila v 33 týdnu těhotenství. Všechno je bezpečné, pokud cvičíte vědomě. Pokud cítíte, že je vám v něčem nepohodln... číst celé
Zobrazit všechny články
  1. Úvod
  2. BLOG
  3. Těhotenství, napářka apod.
  4. Cvičíme jogu v leže na podložce v těhotenství

Cvičíme jogu v leže na podložce v těhotenství

A další cviky, které jsou vhodné v těhotenství. Už máme cviky, kterými byste měly začínat, dále jsou cviky ve stoje, a tohle je další série, která se odehrává spíše v sedě a leže na podložce.

joga-v-sedejogove-cviceni

36. začneme protahovat ruce prstní svaly - takže zkusíme pravá ruka vrchem a levá ruka spodem - zkusíme se chytit a spojit ruce za zády a vyměníme ruce, levá ruka vrchem a pravá spodem. cože? nejde to? další fotka ukáže jak na to, když to nejde


jogarada-cvicimmusis-se-protahovat-abys-byla-ohebna
37. vezmu si nějaký ručník nebo tričko - nesmí se to natahovat! - a zkoušíme zlehka tahat, taháme si spodní ruku směrem nahoru, a pak si taháme horní ruku směrem dolů.
zabak-jogazabaku-zabaku-idealni-pozice-pri-porodu
38. pozice žáby - pojďme se připravit na přirozený porod, který mé milé neprobíhá na zádech  je to jen takový "fám a neřest" západní medicíny. v momentě kdy si totiž lehnete na záda - nebo vás tam zdravotník položí, zamknete si kostrč a ta se má při porodu posunout o 2 - 3cm směrem dozadu, aby hlavička hezky vyšla ven. kostrč má obratle, ale nemá ploténky, proto je tak pohyblivá. takže žádné ležení při porodu - můžete klečet, být na čtyřech nebo sedět na židličce - tahle pozice vám pomůže roztahovat svaly třísel a zároveň uvolňovat pánevní svaly.
takže jak na to? nohy od sebe co to jde, šlapky na patách - nezvedejte je, pokud to nejde tak prošlapujte - první jedna noha poté druhá, spojíme dlaně před prsa a loktama se snažíme tlačit kolena od sebe. další varianta žáby  nemám spojené ruce před prsy jako na předchozí fotce, ale jak vidíte, jsou hezky do stran a prsty až na zem na krku mám mexickou bolu, což je kulička s rolničkou. hezky při pohybu cinká, miminko si zvykne na tento zvuk, po porodu zašiji kuličku do hračky na spaní a Mája bude mít takový pocit bezpečí, jako měla v bříšku 
joga-na-podlozce
39. no pojďme si konečně lehnout  dlaně do třísel, palce dovnitř, prsty ven - a tlačíme do třísel, buď najednou nebo každou dlaní zvlášť. popřípadě podsazuji nebo zvedám pánev. hezky natahuji celou páteř, hlavně však bedra. - neležte moc dlouho na zádech, vaše miminko si může utlačovat dutou žílu a vám pak může tepat v břiše.

joga-v-lezecvicme-v-rytmesteamy-naparka-a-joga-ano-jde-to
40. další je rotace, kolena i kotníky jsou u sebe - kolena na jednu stranu hlava na druhou stranu - nádech doprostřed a s výdechem jdu do strany. pozice diamant fotka uprostřed - ležíme na zádech a spojíme šlapky nohou k sobě. dejte je tak blízko zadku, jak je vám to příjemné. některé z vás budou chtít jít patami blízko a naopak některým z vás to bude příjemnější a bude to hezky táhnout když budou paty dál od zadku - zkuste obě varianty, ať víte, co vám vyhovuje a poté druhá strana - kolena i kotníky u sebe. klidně ruce na bříšku nebo v rozpažení.

pozice-ktere-jsou-vhodne-v-tehotenstvijsem-tehotna-a-chci-si-to-uzit 
41. poté dáme nohy na šířku a půl pánve a snažíme se dostat pravé koleno k levému kotníku, hlava na druhou stranu - takže nádech doprostřed a výdech do strany, střídáme opět strany.
a druhá strana - levé koleno k pravému kotníku, ruce můžou být na pupíčku nebo v rozpažení.

me-telo-je-moudre42. no a tohle je relaxační poloha. toliko oblíbená mezi kolena polštář, pod pupíček polštář a mezi prsa polštář anebo - moje mamka mi smotala nepoužívanou duchnu a jako obal použila nepoužívané povlečení a ušila mi tuto super pomůcku, která se mnou již spává noc co noc 

verim-svemu-diteti
 43. relaxační poloha bez polštářů. prostě jen ležíte na boku. tak aby vám pupek směřoval spíše dolů než nahoru. takhle si vaše miminko netlačí na dutou žílu a může krev hezky proudit. moje holčička si i tak občas její přívod kyslíku a krve přilehne a pak mi tepe břicho na levé straně (má škitavku), není to žádná katastrofa, nezmatkujte. změntě polohu ve které ležíte nebo sedíte - dejte si kočku a ono si to miminko vyřeší samo  jen mu veřte - miminku i vašemu tělu - ví co mají dělat.

jogovy-most
44. teď tu máme něco trošku složitějšího, není však potřeba se toho bát - most - ležím na zádech, nohy jsou na šířku a půl pánve i víc od sebe, zvedám zadek nahoru až k lopatkám a podepřu si hezky bedra - držím a dýchám - jde o hormonální cvik - tlačíme si na štítnou žlázu, proto je potřeba vždy po mostu udělat proti pozici - viz další cvik ryba
cvik-ryba-joga

45. cvik ryba - pozice, kdy ovlivňuji štítnou žlázu, takže první most poté ryba nebo naopak - ležím na zádech, nohy jsou u sebe, dlaně směrem na dole a pod zadek, prohnu se v zádech a opřu se o lokty, hlavu co nejvíc zakloním. dýchám.

pozice-rybapořád pozice ryba - dlaně směrem na dole pod zadkem, prohnu se v zádech, zakloním hlavu co to jde, šlapky k sobě (pozice diamant)

pozice-ryba-s-pomocnikem
- ležíme na zádech, šátek si dáme pod oba nárty a táhneme paty směrem ke stydké sponě. dýchejte do břicha. nezadržujte dech. nohy co nejvíc od sebe vám to jde
 

jak-se-posadit-v-tehotenstvime-telo-je-moudre

46. takhle už se zvedejte od doby co vám roste pupíček, ať zbytečně nezatínáte břicho a nerozjíždí se vám svaly do stran. ležím na boku, horní ruka (levá) vás zvedá. pomalu, nikam nespěchejte. pěkně do sedu z lehu na boku. 


rotace-v-sederotujeme-v-tehotenstvi
47. další je rotace v sedě - sedím si na patách, pravá ruka na levé kolene a levá ruka za sebe - dýchám
opět rotace - sedím si na patách a levá ruka na pravém kolenu a pravá ruka za sebe - dýcháme.
 

poradne-se-protahnete48. vemte si šátek co nepruží. dejte si ho pod šlapku jedné nohy a začněte se přitahovat s rovnými zády směrem k noze. pupíček vytočte spíše do boku, nijak na něj netlačte. hezky vám to bude protahovat bedra.
 

Děkuju, že cvičíte s Hankou. Užívejte a prožívejte, nech jsou Vaše srdce otevřeny všem možnostem. Autorka článku, lektorka jogy, terapeutka čínské medicíny Hanka Antošová

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli