Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Blog
Ležíme sedíme cvičíme jogu v těhotenství
Poslední série fotek, které jsem nafotila v 33 týdnu těhotenství. Všechno je bezpečné, pokud cvičíte vědomě. Pokud cítíte, že je vám v něčem nepohodln... číst celé
Cvičíme jogu v leže na podložce v těhotenství
A další cviky, které jsou vhodné v těhotenství. Už máme cviky, kterými byste měly začínat, dále jsou cviky ve stoje, a tohle je další série, která se ... číst celé
Zobrazit všechny články
  1. Úvod
  2. BLOG
  3. Těhotenství, napářka apod.
  4. Cvičíme jogu v leže na podložce v těhotenství
19.12.2019

Cvičíme jogu v leže na podložce v těhotenství

A další cviky, které jsou vhodné v těhotenství. Už máme cviky, kterými byste měly začínat, dále jsou cviky ve stoje, a tohle je další série, která se odehrává spíše v sedě a leže na podložce.

joga-v-sedejogove-cviceni

36. začneme protahovat ruce prstní svaly - takže zkusíme pravá ruka vrchem a levá ruka spodem - zkusíme se chytit a spojit ruce za zády a vyměníme ruce, levá ruka vrchem a pravá spodem. cože? nejde to? další fotka ukáže jak na to, když to nejde


jogarada-cvicimmusis-se-protahovat-abys-byla-ohebna
37. vezmu si nějaký ručník nebo tričko - nesmí se to natahovat! - a zkoušíme zlehka tahat, taháme si spodní ruku směrem nahoru, a pak si taháme horní ruku směrem dolů.
zabak-jogazabaku-zabaku-idealni-pozice-pri-porodu
38. pozice žáby - pojďme se připravit na přirozený porod, který mé milé neprobíhá na zádech  je to jen takový "fám a neřest" západní medicíny. v momentě kdy si totiž lehnete na záda - nebo vás tam zdravotník položí, zamknete si kostrč a ta se má při porodu posunout o 2 - 3cm směrem dozadu, aby hlavička hezky vyšla ven. kostrč má obratle, ale nemá ploténky, proto je tak pohyblivá. takže žádné ležení při porodu - můžete klečet, být na čtyřech nebo sedět na židličce - tahle pozice vám pomůže roztahovat svaly třísel a zároveň uvolňovat pánevní svaly.
takže jak na to? nohy od sebe co to jde, šlapky na patách - nezvedejte je, pokud to nejde tak prošlapujte - první jedna noha poté druhá, spojíme dlaně před prsa a loktama se snažíme tlačit kolena od sebe. další varianta žáby  nemám spojené ruce před prsy jako na předchozí fotce, ale jak vidíte, jsou hezky do stran a prsty až na zem na krku mám mexickou bolu, což je kulička s rolničkou. hezky při pohybu cinká, miminko si zvykne na tento zvuk, po porodu zašiji kuličku do hračky na spaní a Mája bude mít takový pocit bezpečí, jako měla v bříšku 
joga-na-podlozce
39. no pojďme si konečně lehnout  dlaně do třísel, palce dovnitř, prsty ven - a tlačíme do třísel, buď najednou nebo každou dlaní zvlášť. popřípadě podsazuji nebo zvedám pánev. hezky natahuji celou páteř, hlavně však bedra. - neležte moc dlouho na zádech, vaše miminko si může utlačovat dutou žílu a vám pak může tepat v břiše.

joga-v-lezecvicme-v-rytmesteamy-naparka-a-joga-ano-jde-to
40. další je rotace, kolena i kotníky jsou u sebe - kolena na jednu stranu hlava na druhou stranu - nádech doprostřed a s výdechem jdu do strany. pozice diamant fotka uprostřed - ležíme na zádech a spojíme šlapky nohou k sobě. dejte je tak blízko zadku, jak je vám to příjemné. některé z vás budou chtít jít patami blízko a naopak některým z vás to bude příjemnější a bude to hezky táhnout když budou paty dál od zadku - zkuste obě varianty, ať víte, co vám vyhovuje a poté druhá strana - kolena i kotníky u sebe. klidně ruce na bříšku nebo v rozpažení.

pozice-ktere-jsou-vhodne-v-tehotenstvijsem-tehotna-a-chci-si-to-uzit 
41. poté dáme nohy na šířku a půl pánve a snažíme se dostat pravé koleno k levému kotníku, hlava na druhou stranu - takže nádech doprostřed a výdech do strany, střídáme opět strany.
a druhá strana - levé koleno k pravému kotníku, ruce můžou být na pupíčku nebo v rozpažení.

me-telo-je-moudre42. no a tohle je relaxační poloha. toliko oblíbená mezi kolena polštář, pod pupíček polštář a mezi prsa polštář anebo - moje mamka mi smotala nepoužívanou duchnu a jako obal použila nepoužívané povlečení a ušila mi tuto super pomůcku, která se mnou již spává noc co noc 

verim-svemu-diteti
 43. relaxační poloha bez polštářů. prostě jen ležíte na boku. tak aby vám pupek směřoval spíše dolů než nahoru. takhle si vaše miminko netlačí na dutou žílu a může krev hezky proudit. moje holčička si i tak občas její přívod kyslíku a krve přilehne a pak mi tepe břicho na levé straně (má škitavku), není to žádná katastrofa, nezmatkujte. změntě polohu ve které ležíte nebo sedíte - dejte si kočku a ono si to miminko vyřeší samo  jen mu veřte - miminku i vašemu tělu - ví co mají dělat.

jogovy-most
44. teď tu máme něco trošku složitějšího, není však potřeba se toho bát - most - ležím na zádech, nohy jsou na šířku a půl pánve i víc od sebe, zvedám zadek nahoru až k lopatkám a podepřu si hezky bedra - držím a dýchám - jde o hormonální cvik - tlačíme si na štítnou žlázu, proto je potřeba vždy po mostu udělat proti pozici - viz další cvik ryba
cvik-ryba-joga

45. cvik ryba - pozice, kdy ovlivňuji štítnou žlázu, takže první most poté ryba nebo naopak - ležím na zádech, nohy jsou u sebe, dlaně směrem na dole a pod zadek, prohnu se v zádech a opřu se o lokty, hlavu co nejvíc zakloním. dýchám.

pozice-rybapořád pozice ryba - dlaně směrem na dole pod zadkem, prohnu se v zádech, zakloním hlavu co to jde, šlapky k sobě (pozice diamant)

pozice-ryba-s-pomocnikem
- ležíme na zádech, šátek si dáme pod oba nárty a táhneme paty směrem ke stydké sponě. dýchejte do břicha. nezadržujte dech. nohy co nejvíc od sebe vám to jde
 

jak-se-posadit-v-tehotenstvime-telo-je-moudre

46. takhle už se zvedejte od doby co vám roste pupíček, ať zbytečně nezatínáte břicho a nerozjíždí se vám svaly do stran. ležím na boku, horní ruka (levá) vás zvedá. pomalu, nikam nespěchejte. pěkně do sedu z lehu na boku. 


rotace-v-sederotujeme-v-tehotenstvi
47. další je rotace v sedě - sedím si na patách, pravá ruka na levé kolene a levá ruka za sebe - dýchám
opět rotace - sedím si na patách a levá ruka na pravém kolenu a pravá ruka za sebe - dýcháme.
 

poradne-se-protahnete48. vemte si šátek co nepruží. dejte si ho pod šlapku jedné nohy a začněte se přitahovat s rovnými zády směrem k noze. pupíček vytočte spíše do boku, nijak na něj netlačte. hezky vám to bude protahovat bedra.
 

Děkuju, že cvičíte s Hankou. Užívejte a prožívejte, nech jsou Vaše srdce otevřeny všem možnostem. Autorka článku, lektorka jogy, terapeutka čínské medicíny Hanka Antošová

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli